Tuesday 15 May 2012

kemalasan

Assalamualaikum.

SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU KEPADA SELURUH GURU-GURU DI MALAYSIA. terutama buat guru tadika kampung baru, guru sk kampung baru, guru smk muara tuang dan pensyarah-pensyarah di UUM. Anda adalah guru yang terbaik yang pernah aku ada.

Ucapan tersebut sempena sambutan hari guru esok. Tapi apa yang aku nak cerita sekarang adalah bukan berkenaan hari guru. Hari guru tu nanti kita cerita na.

GAMBAR SEKADAR HIASAN.

nie.. nak habaq kat hangpa semua. Aku tak tahu lah awat aku penyegan (malas) sangat dalam dua tiga minggu ini. Sedangkan masa nie tahap kesibukan aku sebagai student sudah mencapai tahap klimaks. sibuk mengalahkan PM. esok ada test dan midterm nak kena hadap. Tapi aku satu pa tak baca lagi nie ar.. AWATNYA.... baloq liat sangat nie.

Kalau boleh aku masa nie.. nak tidoq ja keja. Biar segala assignment, midterm exam dan test tu diaorang buat sendiri ataupun aku ada satu robot yang boleh membantu aku buat semua tu. Alangkah bahagia nya...........

tapi..


perkara tersebut memang tak mungkin atau susah nak terjadi. yelah.. ko ingat nie cerita doremon dan nobita. Ini betul -betul lah bukan cerita kartun. huhu...

jadi...

nak ke tak nak ke aku kena tetap hadap dan harungi juga dengan penuh kesabaran. Jangan fikir keadaan sekeliling yang menganggu fikiran kita. Tinggal kan sekejap masalah kat kampung, lupakan dulu kawan-kawan yang bermasalah dengan kita, dan lupakan sekejap masalah hatti dan perasaan. Kita fokus study malam ini untuk midterm exam dan test esok. 


cik noradika BOLEH!!..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...