Wednesday 11 July 2012

ketinggalan

Assalamualaikum.

Lamanye tak mengupdatekan diri di blog. Kasihan my blog. Ala bucuk bucuk sayang.. meh sayang mama meh..ishk cik nor, ko ingat blog ko nie baby.. mentang-mentang cuti nie kerja ko jaga baby jer.. hehehe.. sukenye kite.
Aku ingin memaklumkan yang aku sudah berada di kampung. Kampung ku yang berada di Sarawak bumi kenyalang. Selepas hampir setahun baru dapat balik ke kampung dan ke rumah. Kesiannya saya...

Kalau nak pi kampung aku nie, hendak ke tak anda kena guna naik kapal terbang. Bagi sesiapa yang takut nak naik kapal terbang terpaksa naik. Kalau tak naik kapal terbang, naik kenderaan apa lagi. Nak naik kapal laut 5 bulan tak tahu lah korang akan sampai ke tak.

Tergendala pulak penulisan entry aku ini disebabkan pak su aku nie. Ganggu saja.. . hehehe..
ok sambung balik....

Sebenarnya, aku nak menceritakan kisah aku tertinggal kapal terbang tempoh hari. Tak pernah berlaku inilah pertama kali. Memang pertama kali. masuk Universiti je naik kapal terbang. Sebelum nie tak pernah pun.

 korang tengok masa yang dekat booking flight aku nie. Tersilap tengok masa dekat situ menyebabkan aku terlepas dan tertinggal flight. Flight yang pukul 9.00 malam aku sangkakan 10.00 malam. Sampai je kat airport jam dah masa tu dah pukul 9. Check in jer, mak cik aku hairan masa berlepas aku pukul 9.. aku sendiri pun naik hairan. Bila check balik memang betul flight aku dah terlepas. Tapi kira aku memang bernasib baik sebab masa tu pak cik dan mak cik aku ada lagi masa tu. Jadi tak lah terasa sangat aku terlepas flight, jadi diaorang lah yang tolong urus dan booking flight yang baru. Akhirnya flight aku telah delay selama 5 hari, orang selalu delay beberapa jam tapi aku sampai 5 hari. Memang terbaik....

Selain terkilan sebab tak dapat balik pada hari yang sepatutnya. Aku juga terkilan apabila terpaksa mengeluarkan duit yang banyak. Terketaq-ketaq aku keluarkan duit dalam dompet secara on the spot tu. Nasib baik lah duit cukup. Kalau orang lain memang tak banyak duit yang berjumlah RM 236. Bagi aku sangat banyak itu duit. Boleh beli baju raya you all....

Perkara yang dah lepas tak payah dikenangkan kawan-kawan. Apa yang penting? ... aku dah sampai kat kampung dan yang paling best cuti sampai raya. Aku just anggap ini sebagai pengalaman. Orang selalu bagitahu pengalaman mengajar kita erti kehidupan. Jadi aku sedang belajar berkenaan kehidupan sekarang.

Perkara yang paling awsome, apabila sampai ke Kuching Airport. Kawan- kawan yang awsome telah menjemputku di airport. Lepas tu, terus dia orang bawa aku ke Kuching Sentral yang baru siap dan aku baru tahu kewujudannya. Lepas tu balik rumah....


dari kiri: nurul, mimi, penulis (cewah..) dan tasha

 dekat kuching sentral 
yang di sebelah adalah wawa



ini lah budak yang tertinggal flight hari tu.


SEKIAN.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...