Tuesday 18 June 2013

Barbie..

Assalamualaikum.

Siapa suka tengok cerita barbie. Ala.. yang cerita anak patung yang cantik dan rambut blonde tu.. Siape? siape? Angkat tangan cepat. La, apehal ramai budak-budak yang angkat tangan ini. Takde orang dewasa yang suka ker? 

will u marry me?
eh...


Hahaa.. yela, cik nor.. dah nama cerita kartun mestilah budak-budak yang suka. Bukan nye seorang wanita yang umur 24 tahun.. Aku peduli apa. Asalkan aku bahagia melihat dan menonton cerita kartun barbie ini. Selalunya, kartun barbie ini di tv main masa cuti je lah. Aku kalau masa itu kena dengan hari sabtu dan ahad dan masa cuti. Aku akan set jam dan terus duduk depan TV. Orang lain tak boleh kacau.

Masa tengok itu, aku seolah-olah berada di alam fantasi. Aduh, cantiknya dia. Dengan pinggang dia yang ramping. Mata dia yang kebiruan. Rambut kekuningan dan ikal mayang. Lepas itu, jumpa pulak dengan Putera raja dan kahwin. Ces, baik punye dunia khayalan. Sering membuatkan aku leka dan berangan yang memang tak mungkin menjadi kenyataan. Gila ko nak jadi macam muka barbie dalam tv itu. Tapi kan, ada jer orang yang terlalu fanatik dengan barbie sampai rela buat pembedahan supaya jadi cantik macam barbie. Aduyai, manusia... apa ke gilernye.....

fuh..
kurus kot..
sori.. gambar ambil dari google,
tak jelas.

ini ar..
Plastik jer itu...
memang giler..
sebijik macam barbie..

Ini di tambah dengan teknik mekap jugak 
Bila aku tengok muka barbie yang real ini tak cantik pula aku tengok. Kurus keding jer aku tengok. Kalau takde make up mesti macam tengkorak hidup.

Apa-apa pun suka akan sesuatu benda itu atau seseorang itu biar berpada-pada jangan samapi kita menganggap dia lah idola kita. Ingatlah idola terbaik kita adalah rasulullah dan kita hanya memuja Allah bukan memuja manusia.

Nauzubillah min zalikk.


terima kasih kerana sudi membaca.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...